ظهور رسانه‌های اجتماعی، مقیاس و سرعت ‌اشتراک‌گذاری اخبار و اطلاعات را متحول ساخته است. با وجود این، تمایل کاربران به برقراری ارتباط با افراد همفکر و تعبیه الگوریتم‌های توصیه‌گر از سوی بسترهای مختلف، برای جلب نظر کاربران و کنترل حجم اطلاعات اضافی، خطر قطبش و تفکیک برخط و احتمال مصرف اطلاعات جانبدارانه و مضر را افزایش داده است. به عبارتی کاربر با شخصی‌سازی محتوا، ضمن اجتناب از دیدگاه‌های مخالف، در معرض مطالبی قرار می‌گیرد که تأییدکنندة تعصباتش بوده و از قبل به آنها اعتقاد داشته است. این مهم، منجر به حصر اطلاعاتی کاربر و شکل‌گیری حباب فیلتر و پیله‌های اطلاعاتی اطراف وی می‌شود. اگر اطلاعات منتشرشده، در فضای این حباب‌ها و اتاق‌های پژواک، همچون اخبار جعلی، آسیب‌زا باشند، خطرهای متعددی را به همراه دارد؛ تا جایی‌که می‌تواند فرایند دموکراسی و تفاهم اجتماعی را مختل سازد و جامعه‌ای چندپاره را سبب شود. در این مقاله، با بررسی منابع علمی موجود به معرفی نظریه حباب فیلتر و تأثیر آن بر تشدید قطبی‌سازی جوامع و افزایش مصرف اخبار جعلی می‌پردازیم.

برای دانلود مقاله اینجا کلیک کنید

مقاله علمی؛ حباب فیلتر و شخصی سازی اطلاعات در رسانه های اجتماعی

مقاله علمی: مبانی طراحی نظام سواد رسانه ای برای مقابله با خبر جعلی

مقاله علمی؛ رویکردها و چالش های مقابله با اخبار جعلی در جهان

مقاله علمی؛ تفاوت‌های امنیت سایبری اجتماعی با امنیت سایبری

مقاله علمی؛ کلیّات تشخیص «خبر جعلی» برای سازمان های رسانه ای با تأکید بر قابلیت «راستی آزمایی» و مهارت «اوسینت»

مقاله علمی؛ بازنمایی جنبش «جان سیاهان مهم است» در رسانه‌های جریان اصلی آمریکا

مقاله علمی؛ شناسایی گونه‌های مشابه با خبر جعلی و تبیین شاخصه‌های تفاوت بین آن‌ها

اطلاعات ,اخبار ,فیلتر ,حباب ,کاربر ,کاربران ,فیلتر و ,حباب فیلتر ,را به ,به همراه ,همراه دارد؛

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خانواده ایرانی دانلود رایگان مطالب اینترنتی سایت بوک باز چاپ و بسته بندی yamahdi788 مطالب اینترنتی آنلاين ديگر آرام دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. یک گربه...